fbpx

Home staging domu na sprzedaż

To była ostatnia realizacja pod koniec ubiegłego roku. Dotyczyła home stagingu domu jednorodzinnego na sprzedaż w Brzesku – niewielkiej miejscowości między Bochnią a Tarnowem, w południowej części kraju, na terenie Małopolski. Dom został wystawiony na sprzedaż kilka miesięcy wcześniej i niestety jego właścicielka miała problem ze znalezieniem na nabywców. Dlaczego? Mogło być kilka przyczyn takiej sytuacji.

Początkowo miałam w planach wyłącznie konsultację. Działam stacjonarnie głównie w Warszawie, ale wtedy akurat przebywałam w tej okolicy na wyjeździe sylwestrowym i mogłam umówić się na bezpośrednie spotkanie w nieruchomości.

Analiza sytuacji wyjściowej

Dom wyglądał interesująco i był położony w przepięknej okolicy. Wystawiono go na sprzedaż kilka miesięcy wcześniej, ale nie zanosiło się, aby szybko znalazł nabywców. Właścicielka ustaliła wysoką cenę ofertową, biorąc pod uwagę możliwości i uwarunkowania lokalnego rynku. Nieruchomość posiadała niewątpliwe walory estetyczne, jednakże nie zostały one w pełni wyeksponowane w zamieszczonej ofercie sprzedaży. Oferta zawierała amatorskie zdjęcia nie przygotowanych w żaden sposób pomieszczeń, w dodatku uwzględniono na nich jedynie niektóre wnętrza, przez co oglądający nie mieli właściwego poglądu na temat wielkości domu.

Budynek był niemal nowy, dlatego niektóre pomieszczenia nie zostały jeszcze wykończone i urządzone. Jego sprzedaż spowodowana została przez nieprzewidziane okoliczności życiowe. Właścicielce bardzo zależało zarówno na czasie, jak i na uzyskaniu jak najwyższej ceny transakcyjnej dla uregulowania rodzinnych zobowiązań.

Problemy do rozwiązania

W budynku, na potrzeby prezentacji do sprzedaży, brakowało aranżacji kluczowych pomieszczeń – w tym sypialni – a pozostałe wnętrza były nieco zagracone. Zdjęcia zamieszczone w ofercie sprzedaży nie wywierały w związku z tym odpowiedniego wrażenia i nie pokazywały potencjału tej nieruchomości. Wnętrzom brakowało także przytulności, ponieważ właścicielka nie posiadała odpowiednich akcesoriów dekoracyjnych, pozwalających uzyskać taki efekt.

Podczas konsultacji przekazałam klientce moje spostrzeżenia i sugestie. Odniosła się do nich ze zrozumieniem, jednakże stwierdziła, że nie czuje się na siłach samodzielnie przeprowadzić potrzebnych działań. Poprosiła, abym zajęła się tym osobiście. Problem polegał na tym, że mieliśmy 29 grudnia wieczorem, tuż przed Sylwestrem, a obowiązki wzywały mnie do powrotu do Warszawy niezwłocznie po Nowym Roku. Nie byłam przygotowana na takie zlecenie. Nie miałam też rozeznania odnośnie okolicznych możliwości zakupowych. Ale czułam, że to może się udać, i bardzo mi na tym zależało. Miałam konkretną wizję, determinację i wiarę w powodzenie tego projektu.

Home staging domu na sprzedaż – błyskawiczna akcja

Podzieliłam się z klientką swoimi przemyśleniami i pomysłami. Zaakceptowała moją koncepcję, a także zaoferowała wszelką możliwą pomoc i wsparcie. Projekt wystartował 30 grudnia od rana. Najpierw wspólnie wyruszyłyśmy na niezbędne zakupy. Na szczęście w niewielkiej odległości od domu udało się zlokalizować dwa sklepy z akcesoriami dekoracyjnymi i elementami wyposażenia wnętrz. Co więcej, udało mi się znaleźć w tych sklepach niemal wszystko, czego potrzebowałam.

Wśród klientów poszukujących sylwestrowego szampana, balonów i fajerwerków, nasze zakupy – torby pełne poduszek, narzuty i inne elementy dekoracyjne, wzbudziły spore zaskoczenie🙂.

Po powrocie do nieruchomości, czekały nas porządki i przemeblowanie. Na szczęście dostałam do pomocy ekipę znajomych właścicielki, którzy włączyli się do akcji. Następnie metodycznie, pomieszczenie po pomieszczeniu, przeprowadziłam zaplanowaną metamorfozę wnętrz, połączoną z sesją zdjęciową na potrzeby prezentacji oferty.

Mimo bardzo ograniczonego czasu, niewielkich możliwości zakupowych na miejscu oraz skromnego budżetu na wydatki, projekt home stagingu domu na sprzedaż został zrealizowany w całości, zgodnie z założeniami i w terminie. Prace dotyczyły w sumie siedmiu pomieszczeń, z których trzy wymagały aranżacji od podstaw, a cztery jedynie uporządkowania i stylizacji.

Podczas home stagingu wykorzystywałam w maksymalnym stopniu elementy zastane w nieruchomości. Tylko w razie potrzeby uzupełniałam je niezbędnymi akcesoriami i dodatkami, zakupionymi specjalnie na tę okoliczność. W ten sposób całą metamorfozę udało mi się przeprowadzić przy zaangażowaniu bardzo niewielkich środków finansowych, biorąc dodatkowo pod uwagę rozmiary i wartość tej nieruchomości.

Cała akcja wraz z konsultacją na wstępie, zakupami, odgracaniem, aranżacją oraz sesją zdjęciową, zajęła niecałe 24 godziny🙂.

Efekty home stagingu w sprzedaży domu

W niespełna miesiąc po wystawieniu nowej oferty – ze zdjęciami z sesji home stagingowej oraz poprawionym opisem – dom znalazł nabywcę z całkiem innych okolic, któremu ta nieruchomość ogromnie się spodobała. Transakcję sfinalizowano za cenę ofertową, która przekraczała niemal dwukrotnie średni poziom cen w tej okolicy.

Podobała Ci się ta historia? Podziel się nią ze znajomymi🙂. A może kolejny wpis będzie na temat Twojej nieruchomości?

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *