fbpx

Co wyznacza atrakcyjność rynkową nieruchomości?

Co wyznacza atrakcyjność rynkową nieruchomości, na czym się ona opiera? Jakie czynniki charakteryzują najbardziej rozchwytywane oferty? Które oferty sprzedaży lub wynajmu wzbudzają największe zainteresowanie? W jaki sposób przyciągają one uwagę potencjalnych klientów? Jeśli chcesz szybko i dobrze sprzedać lub wynająć nieruchomość – sprawdź, czy Twoja oferta spełnia te kryteria.

3 kluczowe czynniki wyznaczające atrakcyjność rynkową nieruchomości:

  • LOKALIZACJA. Oferty dotyczące nieruchomości znajdujących się w atrakcyjnych miejscach na mapie zwykle wzbudzają zainteresowanie potencjalnych klientów.
  • CENA. Nieruchomości wystawione do sprzedaży lub wynajmu poniżej ceny rynkowej mają szansę przyciągnąć większą uwagę klientów, szczególnie tych, którzy szukają tzw. okazji.
  • WIZERUNEK. Wnętrza przyciągające uwagę oglądających oferty nieruchomości, w efekcie przekładają się na podejmowane przez nich decyzje zakupowe.

Jako sprzedający lub wynajmujący daną nieruchomość, nie masz wpływu jedynie na pierwszy czynnik, czyli lokalizację. Możesz natomiast decydować o dwóch pozostałych, czyli o cenie ofertowej oraz o sposobie, w jaki Twoja nieruchomość zostanie zaprezentowana, i w ten sposób podnieść jej atrakcyjność rynkową.

Cena ofertowa sprzedaży lub wynajmu nieruchomości

Wyznaczanie ceny ofertowej przy sprzedaży lub wynajmie bywa trudnym wyzwaniem, zwłaszcza jeśli nie zajmujesz się się na co dzień obrotem nieruchomościami. Z jednej strony, chcesz uzyskać za swoją nieruchomość jak najlepszą cenę. Z drugiej zaś, zbyt wygórowane oczekiwania w tej kwestii mogą zniechęcić potencjalnych klientów. Szczególnie jeśli jest dużo konkurencyjnych ofert i / lub niewielu potencjalnie zainteresowanych.

Zwykle za punkt odniesienia w takiej sytuacji przyjmuje się poziom cen rynkowych na podobne nieruchomości w danej okolicy. Możesz pokusić się o samodzielne przeprowadzenie takiej analizy lub skorzystać z pomocy specjalisty. Więcej informacji na temat wyceniania nieruchomości oraz współpracy ze specjalistami w tej dziedzinie znajdziesz już niebawem w kolejnych wpisach.

Wyznaczoną cenę ofertową weryfikuje zainteresowanie klientów. Jeżeli w okolicy jest wiele podobnych nieruchomości, wystawionych na sprzedaż lub wynajem, możesz mieć problemy ze znalezieniem chętnych. Potencjalni nabywcy będą starali się skłonić Cię do obniżenia ceny. Jest to jedno z możliwych rozwiązań, aby przyspieszyć transakcję. Obniżenie ceny może przyciągnąć klientów, szczególnie poszukujących tzw. okazji.

Czy takie rozwiązanie Cię satysfakcjonuje? Jeżeli nie, możesz zastosować inną strategię, dzięki której przyspieszysz transakcję i uzyskasz lepszą cenę za Twoją nieruchomość. Możesz podnieść wartość Twojej nieruchomości w oczach potencjalnych klientów za pomocą odpowiedniego przygotowania i prezentacji wnętrz, czyli home stagingu.

Wizerunek nieruchomości

Wbrew temu, co sądzi wiele osób, nawet przy tak poważnych decyzjach, jak zakup mieszkania, kierujemy się w dużej mierze emocjami. Liczy się pierwsze wrażenie. Często klienci już na etapie oglądania zdjęć nieruchomości w ofercie podejmują podświadomą decyzję, w której później jedynie się utwierdzają.

Możesz to wykorzystać. Zadbaj o to, aby wizerunek Twojej nieruchomości był przemyślany i odpowiednio przygotowany. Wyeksponuj ten czynnik jako atut przy sprzedaży lub wynajmie. Przyciągnij uwagę klientów. Wyróżnij się w pozytywny sposób ze swoją ofertą na tle konkurencji. To Ci się opłaci.

Wartość nieruchomości po home stagingu wzrasta średnio o 10%, zaś nabywcy znajdują się dwa razy szybciej. To niskokosztowa inwestycja o niemal zerowym ryzyku oraz szybkiej i wysokiej stopie zwrotu. Masz wątpliwości? Policz zatem dokładnie koszty, jakie generuje Twoja nieruchomość każdego dnia, gdy czekasz na chętnych na jej kupno lub wynajem, a następnie sprawdź, ile wyniesie koszt home stagingu.

Jak to wygląda w praktyce? Zobacz różnicę w prezentacji tych samych wnętrz przed i po home stagingu.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *